Analýza velikosti prohlížeče v Google Analytics

Nástroj pro monitorování návštěvnosti Google Analytics nyní umožňuje zobrazit analýzu velikosti prohlížeče uživatelů.

Část stránky, kterou uživatelé okamžitě vidí po načtení stránky (bez rolování), se nazývá „nad foldem„. Je to důležitá část, která ovlivňuje konverzní poměry. Uživatelé obecně nemusí chtít rolovat a hledat tlačítko „Do košíku“ nebo „Koupit“.

Nástroj naleznete v sekci Obsah (Content) a dále záložka Analýza na stránce (In-Page Analytics). Na webové stránce se zobrazí další vrstva, kde lze vidět hranici oblasti, kterou vidí určité procento uživatelů stránek. Toto procento lze nastavit pomocí posuvného jezdce. Kliknutím na stránku zobrazíte část stránky na „foldem“ a procento uživatelů, kteří tuto část vidí.

Analýza velikosti prohlížeče v Google AnalyticsZaškrtnutím tlačítka „Zobrazit percentily“ (Show percentiles) si můžete zobrazit jednotlivé vrstvy procent návštěvníků, kteří vidí část stránky bez rolování.

Analýza velikosti prohlížeče v Google AnalyticsData pro zobrazení vrstvy jsou založeny na návštěvnících webu nebo návštěvnících konkrétní stránky. Pomocí segmentace si lze také vybrat zdroj návštěvnosti pouze z mobilních zařízení a uvidíte tak kolik návštěvníků vidí část stránky bez rolování na svém mobilním nebo tabletovém displeji.

 

Mgr. Tomáš Matonoha

Zabývám se vývojem webových stránek s redakčním systémem WordPress. Programuji také webové stránky a eshopy na míru pomocí PHP a frameworku Nette. Zajímá mě responzivní design a moderní webové technologie: HTML5, CSS3, LESS, PHP, MySQL, jQuery a Twitter Bootstrap.

5 komentářů u “Analýza velikosti prohlížeče v Google Analytics

  1. Tuhle funkci jsem nezaregistroval, dobrý tip! Nastudovat by si to měli hlavně ti, co mají na svých webech nad ohybem víc reklamy, než užitečného obsahu.

  2. Já jsem z téhle funkce trochu na rozpacích, přišel jsem na ni už před časem, ale nejsem si úplně jistý jejím praktickým využitím – je to hezká hračka, ale přijde mi, že pokud návštěvník vidí alespoň trochu rozumnou část webu (a ne jen obří hlavičku a reklamu), tak není potřeba to zase tolik řešit. Nebo má někdo jinou zkušenost?

  3. O tom jsem ještě neslyšel. Z některých responsivních designů se mi podařilo udělat různými předělávkami klasický design s pevnými rozměry, proto si zkusím, jaké rozlišení mají „moji“ návštěvníci. Díky za tip :)

Napsat komentář k Tomáš Matonoha Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>