Mikrodata, mikroformáty a RDFa se používají k sémantickému označení obsahu webových stránek. Vyhledávače a jiné programy používají tyto formáty pro lepší pochopení jejich významu. Tím umožňují ve výsledcích vyhledávání nabízet relevantnější výsledky na dotaz uživatele.
Mikrodata, mikroformáty a RDFa doplňují klasické HTML a XHTML o další značky, které mohou být strojově čitelné. Vyhledávač Google například zobrazuje tyto strojově čitelná data pomocí tzv. strukturovaných úryvků. Takový úryvek můžete vidět na obrázku níže, kde je u vyhledávání filmu Avatar zobrazeno hodnocení, režisér a účinkující.
Pro označování významu obsahu stránek je možné použít tyto formáty:
Google poskytuje nástroj pro testování strukturovaných úryvků. Na tomto nástroji si můžete vyzkoušet, jak Google čte vaše označená data.
Zobrazení strukturovaných úryvků ve vyhledávači Googlu může nějakou chvíli trvat v závilosti na indexaci vašeho webu. Google dále nezaručuje, že vůbec vaše úryvky použije. Můžete také Google informovat o použití označení obsahu pro zlepšení strukturovaných úryvků ve vyhledávači Google.
Mgr. Tomáš Matonoha
Zabývám se vývojem webových stránek s redakčním systémem WordPress. Programuji také webové stránky a eshopy na míru pomocí PHP a frameworku Nette. Zajímá mě responzivní design a moderní webové technologie: HTML5, CSS3, LESS, PHP, MySQL, jQuery a Twitter Bootstrap.